Marki pomagają ratować świat

Ważne pytanie na dziś: co marki powinny zrobić, żeby były postrzegane jako pozytywni bohaterowie współczesnego świata. Mogą skutecznie przyczynić się do ratowania Ziemi przed problemami takimi jak zmiana klimatu, zanieczyszczenia i kurczące się zasoby.

Z globalnego badania, przeprowadzonego przez Accenture & Havas Media wynika, że spośród 30 tys. respondentów 72% orzekło, iż biznes nie dba o planetę i ludzkość. Czy słusznie? Eric J. McNulty, zastępca dyrektora National Preparedness Leadership Initiative, podkreśla, że marki, które decydują się ratować świat, skazane są na liczne wyrzeczenia. To właśnie one ponoszą koszty transformacji, której beneficjentami są konsumenci. Inny raport, TrendWatching, pokazuje, że coraz więcej marek jest skłonnych do tego rodzaju poświęceń.

Działania marek na tym polu mają różne motywacje. Celem wyrzeczeń może być dobrostan społeczny, przyszłość planety lub też własna strategia. Ale czy to jednak ważne? Liczą się efekty. Amerykańska sieć drogerii CVS wstrzymała sprzedaż papierosów i wyrobów tytoniowych, ponieważ kolidowało to z jej misją jako firmy medycznej. Korporacja pogodziła się z tym, że decyzja będzie ją kosztować około 2 miliardów dolarów rocznie. Z kolei Intel przestał wykorzystywać do budowy procesorów złoto i wolfram ze stref konfliktu, jak np. Kongo i wezwał firmy z branży technologicznej do pójścia tą samą drogą.

Warta popularyzacji jest też inicjatywa Levisa „A Care Tag for Our Planet”, który zdecydował się przekazać około 10,8 tys. ton niechcianej odzieży i tekstyliów, żeby rozdystrybuować je wśród biednych społeczności. W Nigerii GlaxoSmithKline, w ramach programu „No Poverty”, wspiera ofiary katastrof humanitarnych darowiznami w postaci leków i szczepionek.

Z kolei Guinness Nigeria podjął kilka inicjatyw, takich jak zapewnienie ponad pięciu tysiącom osób całorocznego dostępu do wody pitnej. Firma przeszkoliła również 1086 mieszkanek wsi w 15 rejonach w stanie Edo w dziedzinie zrównoważonych metod uprawy roślin potrzebnych do produkcji Guinnessa.

Każde z takich przedsięwzięć jest godne odnotowania. Wszyscy możemy ratować świat, choć czasem może to wymagać pewnych wyrzeczeń.

Opracowano na podstawie: Brooks+Blake

Read More
Biznes oparty o wartości
20.03 2023

https://open.spotify.com/episode/14ZNmW0K42mfEfjRTlUS0u?si=2d150f217dee4585 Ewa Sowińska | Partner ESO Audit Anna Mizerska | Ewa Sowińska | Jolanta Zdrzałek | Jakub Sto W…

Read more
Czas na upcykling
07.02 2023

https://open.spotify.com/episode/34YTBjCue2rKSR5AN0MvH0?si=865f053747994e13 Agata Frankiewicz | CEO Deko Eko Agata Frankiewicz - CEO Deko Eko Gościem naszego podcastu była Agata Frankiewicz…

Read more
Sustainability na placu budowy
26.01 2023

https://open.spotify.com/episode/0mY6Wyd8SMaF1qPGECHWow?si=53dd0c872aa24fda Maciej Tomaszewski | Dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy firmy Strabag Maciej Tomaszewski W kolejnym odcinku podcastu „Sustainable Brands…

Read more