Jesteśmy największą globalną wspólnotą Liderów Marek. Od 2006 roku wpływamy na kształt zrównoważonej
i odpowiedzialnej przyszłości biznesu na świecie. W roku 2022, Polska stała się kolejnym rynkiem, na którym zaznaczamy naszą obecność szukając odpowiedzi na wyzwania związane z transformacją w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Wierzymy, że idea transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju jest ideą otwartą i współpracujemy na wszystkich rynkach
z każdą organizacją, której misją i nadrzędnym celem jest idea budowania świadomości zrównoważonej transformacji zarówno ludzi, jak i Marek.
Członkami naszej organizacji są największe globalne firmy oraz społeczność 10 milionów ekspertów i partnerów. W ciągu blisko
20 lat istnienia jako Sustainable Brands stworzyliśmy i zebraliśmy ogromne portfolio doświadczeń i narzędzi wspierając na drodze transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju kilkadziesiąt Marek z pierwszej setki magazynu Forbes.
Wierzymy, że to właśnie Marki mają wyjątkowy wpływ na połączenie celów biznesu i ludzi na drodze budowania bezpiecznej
i odpowiedzialnej przyszłości.
Mamy pewność, że te Marki, które podejmą to wyzwanie, odniosą sukces w XXI wieku.
Liderzy biznesu i praktycy potrzebują inspiracji, zaangażowania
i wyposażenia w niezbędne narzędzia, aby skutecznie rozwijać innowacje, ofertę wartości i pozytywny wpływ na społeczeństwo, środowisko i gospodarkę.
Jesteśmy globalną wspólnotą liderów Marek, którzy podejmują środowiskowe i społeczne wyzwania, aby stymulować innowacyjne i biznesowe podejście kształtujące wartość marek przyszłości.
Jesteśmy miejscem dla dynamicznie rosnącej, globalnej społeczności pasjonatów, którzy angażują się w wykorzystywanie innowacji środowiskowych i społecznych w celu zapewnienia wyjątkowych wyników biznesowych w oparciu o wspólne wartości. Specjaliści w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, strategii biznesowej i marki, projektowania i innowacji produktów, CMO oraz liderzy marketingu prowadzą innowacje biznesowe w kierunku zrównoważonej przyszłości.
Doświadczony Konsultant z ponad 20-letnim doświadczeniem operacyjnym i zarządczym zarówno w obszarze sprzedaży, jak i zarządzania zasobami ludzkimi, świadczący usługi skoncentrowane na osiąganiu celów biznesowych. Posiada praktyczną wiedzę we wszystkich aspektach strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi i operacji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zmianą i transformacją organizacji, pozyskiwania talentów, rozwoju przywództwa i komunikacji. Wyznaje skoncentrowaną na talentach wizję firmy, ponieważ wierzy, że wspaniałe marki i wspaniałe doświadczenia klientów są możliwe do osiągnięcia jedynie wtedy, kiedy firma zatrudnia wspaniałych ludzi o spójnym celu i motywacji. Zaangażowana w budowanie zrównoważonej przyszłości i pasjonatka idei angażowania biznesu i wykorzystywania jego potencjału do działania na rzecz pozytywnych zmian o dużej skali i zasięgu. Pracowała w dużych i średnich międzynarodowych organizacjach jako szef działu HR zarządzając procesami transformacji talentów i biznesu. Od ponad 10 lat prowadzi własną działalność biznesową w obszarze doradztwa HR. Z wykształcenia ekonomistka z dyplomem MBA. Absolwentka Akademii Psychologii Przywództwa.
Ponad 25 lat doświadczenia w mediach, reklamie i transformacji marek. Dyrektor strategii i planowania w KEINO GRUPA, doświadczony menedżer i lider zespołów o udokumentowanych rezultatach w tworzeniu marek i skutecznych kampanii dla sektorów FMCG, telekomunikacji, motoryzacji, bankowości (Dentsu, Carat, Grey, Saatchi&Saatchi, Y&R, Leo Burnett, Publicis). Stał na czele zintegrowanych zespołów i projektów realizowanych w Polsce i Europie Centralnej. Autor wielu koncepcji kreatywnych, wyróżniających się briefów kreatywnych, koncepcji produktów i platform komunikacyjnych. Zna i w praktyce stosuje narzędzia oraz metody badawcze i projektowe. Tworzył strategie komunikacji i reklamy dla wiodących kampanii CSR i Projektów Społecznych w Polsce – w tym dla Danone „Podziel się Posiłkiem”; Amnesty International - #uwolnijprawde; Centrum Praw Kobiet - „STOP Kobietobójstwu!”; Fundacja Dzieci Niczyje - ”Dziecko w sieci”. Pasjonat brandingu i komunikacji, komentator i opiniodawca rynku mediów i reklamy w Press, Forbes, M&MP, TVP, Brief, Marketer+, serwis finansowy Reuter’s. Wykładowca akademicki WSZ/POU w Katedrze Marketingu i Reklamy.
Redaktor naczelny miesięcznika Manager. Wcześniej red. nacz. m.in. Gazety Poznańskiej i Motoru, prezes agencji ComPress. Twórca pierwszej w Polsce grupy profesjonalnych tygodników lokalnych Dzień po dniu. Był członkiem zarządu w kilku wydawnictw, pracował dla grupy Neue Passauer Presse i Der Spiegel. Pasjonat semantyki i lingwistyki oraz relacji między biznesem, ludźmi i środowiskiem. Filozof z wykształcenia, urodzony publicysta, miłośnik sztuki z wieloletnim doświadczeniem i przenikliwym spojrzeniem na świat.
CEO Sunshine media, mentorka EMCC, strateg komunikacji, doradca zarządów w obszarach zrównoważonego rozwoju, wartości, zarządzania projektami, content marketingu i storytellingu. W pracy stawia na dogłębną analizę istoty wyzwania z jakim mierzy się klient. Cechuje ją empatia, którą uważa za fundament nowoczesnego przywództwa i nowej normalności. Współinicjatorka obok Barbary Stepnowskiej i Ewy Sowińskiej „Do think tanku” Empatomat i społecznej inicjatywy #empatyczneinnowacje. Projekt został doceniony nagrodą Radia Tok FM „Dobro wraca”. Autentyczność i spójność jest dla niej istotna zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Wierzy w ideę współpracy, która stanowi fundament relacji. Wyznaje zasadę, że prawdziwe zrozumienie płynie z serca. Propaguje ideę wdzięczności jako istotę spełnionego życia. Pasjonatka rozwoju osobistego i medytacji, z wykształcenia historyk sztuki.
W zawodowym życiu balansuje między dziennikarstwem, a biznesowym konsultingiem wspierając liderów i firmy w rozwoju poprzez procesy strategiczne, szkolenia i coaching medialny. Doradza zarządom, wspiera zespoły, towarzyszy w zmianie. Jako konsultant pracował z zespołami firm takich jak m.in. Siemens, Strabag, Posnet, Sodexo Benefits & Rewards Services, czy DHL, a także instytucjami i organizacjami takimi jak Ministerstwo Gospodarki, Miasto Stołeczne Warszawa, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy ruch skupiony Open Eyes Economy Summit. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, który w swoich autorskich programach stawia przed studentami praktyczne wyzwania z obszaru strategii marki, content marketingu i współczesnego dziennikarstwa. Pasjonat nowych technologii, relacji międzyludzkich, zrównoważonego rozwoju i ekonomii wartości. Swoją wiedzą i interdyscyplinarnym doświadczeniem dzieli się w autorskiej #BiznesPrzezSito emitowanej na antenie radia Chillizet, a także w autorskim projekcie #HRonAIR. Medialne szlify zdobywał w kanałach Grupy TVN, TVP oraz Polskim Radiu. Absolwent na kierunku Zarządzanie i Przywództwo na Uniwersytecie SWPS oraz Akademii Psychologii Przywództwa.
Związany z branżą PR od 2010 roku. Doświadczenie zdobywał w agencjach PR, w których realizował projekty z branż nieruchomości, IT, finansów, edukacji i wydawniczej oraz firmach z branży nieruchomości (Skanska, Reesco), gdzie był odpowiedzialny za prowadzenie biur prasowych, komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz działania marketingowe.
Jeżeli idea budowania świata opartego na zrównoważonym rozwoju jest bliska twojemu sercu dołącz do nas. Napisz lub zadzwoń. Porozmawiajmy. Współpracujemy na wszystkich rynkach ze wszystkimi, którzy kierują się misją budowania świadomości zrównoważonej transformacji zarówno ludzi jak i Marek.
Pionier branży marketingowej i reklamowej w Europie Środkowej i Wschodniej. W czasie swojej ponad 30 letniej kariery pracował dla największyc globalnych marek i zarządzał agencjami Publicis, Optimedia, Leo Burnett i Saatchi & Saatchi tworząc struktury Publicis Groupe, jednej z największych grup komunikacyjnych na świecie. Zarządzane i inspirowane przez niego organizacje w innych krajach przekształciły się w czołowych graczy komunikacyjnych na swoich rynkach. Pozyskał dla Grupy wiele talentów i niezależnych agencji, które stały się częścią tej organizacji. W ostatnim czasie budował innowacyjne rozwiązania w różnych wymiarach biznesowych, w tym e-commerce. Indywidualnie pomaga zarządom marketerów i menedżerom C-Level. Dziś, po długiej karierze, poświęcił swój talent i wiedzę operacyjną na zrównoważoną transformację marek. Wierzy w kluczową rolę marki w inspirowaniu i zmienianiu otaczającego nas świata, aby chronić go dla następnych pokoleń. Nieustannie poszukuje również sposobów angażowania konsumentów w podróż transformacji marki, ponieważ obie strony mają wzajemny, silny wpływ na ten proces. Jest absolwentem Psychologii, Zarządzania i Executive Business Coaching.
Od 2015 roku prezeska IPSOS w Polsce, a od 2020 prezeska zarządu Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (PTBRiO). Należy do ESOMARu. Współautorka książki „Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (PWN, Warszawa 2018) oraz „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta” (PWN, Warszawa 2021). Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą badań rynku związana od początku drogi zawodowej w 1993 r. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Podczas pracy badacza specjalizowała się w prowadzeniu projektów wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących.
Z wykształcenia filolożka. Studiowała w Krakowie, Berlinie i Fryburgu Bryzgowijskim; doktoryzowała się na Uniwersytecie Eberharda Karola w Tybindze w Niemczech.
W latach 1993-1999 pełniła funkcję radcy do spraw kultury w Ambasadzie RP w Bonn. Od 1999 związana Mercedes-Benz Group AG w Polsce.
Jest współzałożycielką i prezeską Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (2006-2010) i Towarzystwa Przyjaciół Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (2008-2012).
Laureatka wielu nagród branżowych, m.in. Golden Arrow, PRotony, dwukrotnie „Dyrektor Marketingu Roku” w konkursie MediaRun, dwukrotnie nominowana do nagrody European Excellence Award; zdobywczyni Grand Prix „Businesswoman of the Year” w kategorii „Korporacja” w konkursie „Sukces pisany szminką” (2017). Odznaczona resortową odznaką „Zasłużona dla Transportu RP”, a także Krzyżem Zasługi na Wstędze Orderu Zasługi Republiki Federalnej Niemiec.
Współzałożyciel i prezes Grupy ANG SA (dawniej ANG Spółdzielnia), działającej w branży finansowej oraz Fundacji Nienieodpowiedzialni. Zaangażowany w wiele projektów społecznych, w tym Związek Przedsiębiorstw Finansowych, Konfederację Lewiatan, Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. Zwolennik strategii biznesowych opartych o idee zrównoważonego rozwoju, zaangażowania społecznego i budowy wartości wspólnej. Grupa ANG SA, którą współtworzy otrzymała wiele nagród biznesowych i społecznych m.in. Etyczna Firma 2015-2021 w Konkursie Pulsu Biznesu i PwC, Pracodawca Roku 2015-2019 w konkursie AON, Najlepsze Miejsce Pracy Polska 2021 oraz Najlepsze Miejsce pracy w Europie 2021, Gazele Biznesu 2015 - 2021 Pulsu Biznesu, Listki CSR Polityki 2015 – 2020. W 2020 roku Grupa ANG otrzymała certyfikat B Corp, najważniejsze wyróżnienie w kategorii CSR na świecie. W 2015 roku otrzymał osobiste wyróżnienie "Człowiek, który zmienia biznes” w pierwszej edycji nagrody Forum Odpowiedzialnego Biznesu, finalista nagrody im. Jana Rodowicza „Anody” Muzeum Powstania Warszawskiego za działalność społeczną.
Mentorka, Gdańszczanka, Kreatorka Społeczności, Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Partnerka ESO Audit. Wcześniej Członkini Zarządu PricewaterhouseCoopers.
Biegła rewidentka z ponad 25 letnim stażem pracy w firmach audytorskich.
Wiceprezes Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w latach 2015-2019
Członkini Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Kongresu Solidarni w Rozwoju.
Mentorka studiów podyplomowych „ESG w praktyce” w SANS.
Członkini:
· Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych
· Rady Konsultacyjnej przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
· Do 2021 roku Kapituły Konkursu Forum Odpowiedzialnego Biznesu na najlepsze Raporty Społeczne
· Rady Programowej Liceum LifeSkills i jego wolontariuszka
· Kapituły Konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu
Mówczyni i Moderatorka paneli dyskusyjnych wokół ekonomii wartości, odpowiedzialnej edukacji, przywództwa na rzecz klimatu i zrównoważonego rozwoju.
Wykładowca akademicki z zakresu etyki biznesu i zrównoważonego rozwoju Ekspertka Projektu Climate Leadership.
Laureatka:
· Nagrody Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Ludzie którzy zmieniają biznes
· Międzynarodowej Nagrody Edukacji i Biznesu: Archipelagi Relacji 2019 #THINK #ENGAGE
Ambasadorka 17 Celów ONZ w tym celu 5 RÓWNOŚĆ PŁCI – wspiera autorki Raportu „Udział Kobiet we władzach a efektywność spółki” (raport CFA) w promowaniu tego Raportu i danych z niego wynikających.
Jest orędowniczką zmian w edukacji, bo wierzy, że „Lepszy świat zaczyna się od lepszej szkoły”.
Manager reprezentujący holistyczne, strategiczne podejście do biznesu oparte na doświadczeniu w sprzedaży, trade marketingu i marketingu w kategoriach FMCG oraz OTC. Mocno wierzy w prowadzenie zrównoważonego biznesu, który jest korzystny dla wszystkich interesariuszy. Buduje zmotywowane zespoły poprzez dostosowanie do wizji, wzmocnienie, odpowiedzialność i dzielenie się doświadczeniem. Aktywność fizyczna pozwala mu budować życie w równowadze, zaś społecznie angażuje się w działania dotyczące oczyszczania lasów. Zewnętrzny wykładowca z zakresu sprzedaży, trade marketingu i zarządzania produktem w programach biznesowych certyfikowanych przez Politechnikę Warszawską. Od 2021 roku wiceprezes Clovin S.A. – polskiego producenta realizującego ambitną strategię zrównoważonego rozwoju, zaś poprzednie doświadczenie rozwijał w takich organizacjach jak Unilever, Johnson & Johnson, Tchibo czy Hasbro. Laureat nagrody Mananger Award 2022 za wybitne osiągniecia w dziedzinie zarządzania. Jest absolwentem ekonomii, zarządzania i finansów.
Ambasadorka: Royal Society of Arts w Londynie oraz 30% Club. Dyrektor Regionalna AmCham Branch Gdańsk. Wykładowca Design Thinking i Innowacji inspirowanych naturą w obszarach ESG. Wspiera organizacje w budowaniu strategii zrównoważonego rozwoju. Mentorka studenckiej edycji programu „Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju” przy United Nations Association Poland. Była twórcą i wieloletnim dyrektorem studiów MBA Politechniki Gdańskiej, na Wydziale Zarządzania i Ekonomii.
Magister Filozofii, Pracował jako konsul (1991-1996) w Los Angeles i Montrealu. Założyciel i Dyrektor Generalny (1996-2000) firmy Polonia Cup - organizator Mistrzostw Polski w Wyścigach Motocyklowych i importer motocykli Ducati. Pracował (2000-2003) jako manager i trener w firmach szkoleniowych Cedho i Chiltern. Od 2003 zarządza Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. W latach 2005-2021 członek zarządu ZKDP, w latach 2007-2009 Prezes Rady Reklamy. Od 2010 jest członkiem Komitetu Krajowych Stowarzyszeń EACA - Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej
Główny specjalista ESG w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju z 25 letnim doświadczeniem raportowania oraz oszacowywania ryzyk środowiskowych i społecznych. W Banku zajmuje się due diligence oraz analizą ryzyka środowiskowego oraz społecznego projektów energetycznych, przemysłowych oraz infrastrukturalnych w krajach operacji Banku. Robert jest ekspertem Europejskiej Platformy Zrównoważonego Rozwoju (EU Platform for Sustainable Finance) opracowującej Europejską Taksonomie oraz ekspertem grupy roboczej dot. raportowania bioróżnorodności w ramach raportów finansowych (TNFD - Task Force for Nature-related Financial Disclosure). Robert pracował nad wytycznymi dot. raportowania ESG wspólnie z Giełdą Papierów Wartościowych (GPW), oraz Giełdy w Bukareszcie, a obecnie pracuje na podobnymi wytycznymi dla Praskiej Giełdy. Robert jest również ekspertem EFRAG-u dot. standardów raportowania pod dyrektywę CSRD opracowujących standardy ESRS dot zanieczyszczeń oraz bioróżnorodności. Jest również w technicznej grupie referencyjne (Technical Review Group) w International Sustainability Standards Board (ISSB) oraz w Climate Bonds Iniative (CBI) w technicznych grupach robaczych dla sektora Stali oraz Chemii. Od 2017 roku Robert jest członkiem grupy roboczej ds. energetyki odnawialnej podowalanej przez ONZ Convection for Migratory Species (UN CMS).
Aktywista marketingowy, którego misją jest sprawienie, by biznes stawiał ludzi i planetę na pierwszym miejscu. Jest założycielem globalnego ruchu Goodvertising, który zainspirował zmianę w reklamie na lepsze. Jako specjalista z wieloletnim doświadczeniem w brandingu i zrównoważonym rozwoju doradzał firmom z listy Fortune 500, małym start-upom, rządom, agencjom i organizacjom non-profit. Jest także autorem dwóch książek „Goodvertising” (2012) i „The hero Trap” (2020). Jako rozpoznawalny na całym świecie keynote speaker, inspirował publiczność w ponad 70 krajach podczas wydarzeń takich jak TEDx, SXSW, DAD i Sustainable Brands. Jest felietonistą Guardian, Adweek, The Drum i kilku innych publikacji oraz regularnym sędzią na międzynarodowych festiwalach reklamowych. Jako pełen pasji przedsiębiorca i agent ds. zmian uruchomił kilka platform wpływu, takich jak Cph:Change i Wheregoodgrows. Przekonanie Thomas a jest proste: zmiana zaczyna się od Ciebie!
Sustainable Brands tworzą ludzie, którym przyświeca wyższy cel. Ludzi, którzy czynią różnicę. Zapraszamy wyraziste osobistości, które w swoich dziedzinach są niekwestionowanymi autorytetami i którzy swoją charyzmą i wiedzą chcą wspierać ideę globalnej zrównoważonej transformacji.
Ogłoszenie nowych Członków Rady Doradczej już wkrótce.